torsdag 16 maj 2013

Snabbt och utan funderingar!

Måste bara få berätta en sak...om jag vågar innan jag är helt säker! Fick ju som sagt in min KH881 från förrådet tillsammans med damm och stickledarskrot. Den gick sönder för gissningsvis 6 år sen, packade ner den och lade den i glömska och sorg i förrådet. Maken gjorde ett par försök innan att rikta bädden men det ville sig inte riktigt...

Nu fick jag ett tips på en som kanske kunde hjälpa mig med den så jag tänkte bara kolla lite, plus att jag var nyfiken på HUR sned den var. Upp med den på köksbordet, provdrog släden som kändes nysmord och gick väldigt lätt. Trädde garn och stickade ett tiotal varv. Skruvade fast den i köksbordet, stickade fler varv. Randigt och enfärgat, satte i ett hålkort och stickade mönster...

Tog översta hålkortet i min samling och de fulaste färgerna på billiga garnhyllan. Hämtade ett häfte med basmönster och stickade delarna till denna lilla tröja:


Inga muddar för jag skulle bara testa...det ser inte ut att bli snett!!!!!!! Har den riktat sig själv liggandes på betonggolvet i förrådet? Jag smorde den inte, vågade knappt röra maskspänningsratten. Och tryckstången har suttit i under alla dessa år???

Den bara stickade!

Lämnade den på köksbordet så jag hoppas den är lika snäll när jag kommer hem och ska prova mer ikväll...om jag törs!

1 kommentarer:

Nina sa...

Kan den faktiskt ha gjort! Jag har alltid försökt vara noga med var jag lägger mina stickamskiner som är på "lagring"just för att det känna som om de skulle kunna rikta om sig. Hoppas, hoppas....