tisdag 14 maj 2013

Fynd i mina glömda korgar

Igår hade jag ett efterlängtat besök av bästa Sara, först i butiken och sen hemma bland garnhögar, maskiner och pappershögar...

För ganska länge sen köpte jag det underbara garnet Lima(Hjertegarn) i hennes butik och stickade en randig tröja. Den har jag berättat om tidigare här i bloggen, den som krympte för mycket, bortglömd i torktumlaren...!

Vad jag kom ihåg igår när vi satt och fantiserade var att jag ju faktiskt stickade en till från samma beskrivning men med annan randning. Den låg intryckt i en "to-do-korg" med bara halskanten och en sidsöm ogjord. Tänk att nu har jag en limatröja som inte(ännu) är tvättad och tovad!!!

Men skrynklig och usel ser den ut, korgen den låg i är inte stor...halskant klar och ALLA trådar fästade så nu blir det en väldigt lätt sväng i tvättmaskinen...


2 kommentarer:

Bibbi sa...

Hur blir halskanten om den ska tovas?

Linda Lidén sa...

Nej det var aldrig meningen att den förra tröjan skulle tovas...bara ta ihop lite för den kändes stor! Men, körde några korta stunder i torktumlaren och vips sista så glömde jag bort den.

Denna ska bara tvättas som vanligt. Hoppas jag...