tisdag 18 januari 2011

Begär

Jag har nästan övergett datorn numera, sitter vid nån stickmaskin så snart tillfälle ges. Det är så typiskt mig. Noll eller hundra - that´s me!

En pippitröja/islandströja eller vad de nu kallas har jag stickat klart på LK´n, monterat och virkat halskanten men alla röda och blå garnändar är inte fästade ännu. Så vansinnigt tråkigt men jag måste ju göra det snart så jag kan lämna ifrån mig den. Använde ett handstickningsmönster från Järbo, garnet skulle vara Fuga men jag hade kvar rätta färgerna i Plus så det fick bli det istället. Hockey ikväll, får väl fixa den klar under tiden.

Den mönstrade koftan som jag håller på med är nästan klar, eller ja...jag har gjort det svåra/jobbiga/irriterande som framstyckena med fickor och mockribb samt bakstycket och halskanterna. Ärmarna kvar och en remsa som ska sys fast som knappslå. Roligt men frustrerande då jag trycker på fel knappar och allt åker i golvet. Grrr...

Nu ska vi iväg och vara sociala en stund, sen ska jag sticka...:-)

0 kommentarer: