lördag 2 februari 2008

Jag hann inte

... allt jag tänkt idag!

Jag är så sugen på att sticka mej nya vantar, vet hur jag vill ha dem men om jag sätter mej vid maskinen så fastnar jag där och jag har inte tiiiid!

Sökte runt på nätet igår och letade efter maskinstickningsbloggar men tråkigt nog verkar det inte finnas så många? Vet ju att stickmaskinen är populär igen så jag hoppas att det dyker upp bloggar snart.

Nu har jag en vecka kvar på utförsäljningen, sen... då ska jag fräscha upp mina maskiner så de blir som nya igen och sortera alla smågrejor som hör till!
Undrar vilka maskiner jag har, och behöver jag verkligen alla? JAA, den ena kan det och den andra det osv. Folk brukar säga "Men du kan ju bara använda en maskin åt gången". Det är nästan sant(två KG-slädar)men då stickar de ju så olika också.

Standardstickare
Brother KH881, KH864, KH940
Silver Reed SK280
tre resårbäddar till Brother.

Mellanstickare
LK150
Silver Reed SK860 med resår

Grovstickare
Silver Reed SK150 med resårbädd
Brother KH260 med resårbädd

Rundstickare i plast
En liten med 22 nålar
En lite större med 42 nålar

Gissa vilka jag gillar bäst?

6 kommentarer:

MarieE sa...

Glad att jag hamnade på din blogg!Periodvis maskinstickar jag en hel del och har haft flera maskiner - samtidigt, som du! :) Snart byter jag upp mig till en elektronik (beg) igen. Ha en bra dag!

Linda Lidén sa...

Marie: Vad kul att höra att det finns fler =) Inget är så spännande som när man får hem en ny/beg maskin att utforska.

Lenis sa...

Bara råkade hamna här idag. Jättekul att hitta en maskinstickningsblogg. Har precis köpt mig en begangnad som jag tänkt börja pilla lite på......Återkommer garanterat och knackar på hos dig igen!

Linda Lidén sa...

Lenis: Du är så välkommen åter! Jag efterlyser FLER maskinbloggar, eller åtminstone fler hemsidor på svenska.

April sa...

Hej! Var har du fått tag i de två rundstickarna du har, de i plast?

Anonym sa...

De har jag köpt på min affär :-)
Den lilla finns inte kvar, men den stora har jag två i lager.