onsdag 27 februari 2008

Ingen stickmaskin...

Jag har ingen maskin hemma än! Gör mönster, motiv och kollar på materialet jag gjorde när jag gick Designa Knit kursen på Sätergläntan. Åh, vad jag vill sätta igång med mina projekt.

Funderar även på att sammanställa alla tips, tricks och tekniker på ett ställe. Antingen i bok/häfte eller på nätet? Nån som har önskemål? Det finns ju massor av sajter på engelska om just maskinstickning och så lite på svenska. Vi är ju trots allt ganska många här i Sverige som använder stickmaskin men det kanske inte är så många som rör sej på nätet...

Well, jag får fundera vidare.

Motivet på bilden ovan är till en mössa, jag tänkte göra bottenfärgen svart men då försvinner ju den bruna hästen. Eller, den syns inte lika bra... Bokstäverna ska vara i en djup skogsgrön färg, passar det då till en mellangrå bakgrund?

Tjopp!

3 kommentarer:

Lenis sa...

Har tittat in till dig ett tag nu och känner att jag måste ge mig till känna! Måste ge dig beröm för en mycket trevlig och inspirerande blogg!
Tycker absolut du ska göra ett häfte med tips och tricks, jag står först i kö för att köpa ett sånt! :-)
Återkommer och knackar på dörren fler ggr!

Anonym sa...

Hej Lenis! Tack för berömmet, det värmer. Vårat internet har lagt av lagom till helgen så vi får vänta till måndag =( Annars hade jag tänkt att min nya webshop skulle bli klar nu. Sitter vid en lånad dator, kan inte ens uppdatera hemsidan. Lägger in en länk på bloggen så det går "tjyvkika"

lena sa...

Hej
Vad vore bättre än ett tips och och ett nytt sätt att se på DK7 väntar på spånning på ett nytt häfte,

mvh
lena